Почетна

О Установи

Боравак у вртићима

Вртићи

Вртићи

Службе

Јавне набавке

Активности

Контакт

ОБАВЕШТЕЊА ЗА РОДИТЕЉЕ

Кутак логопеда

Павла Симића 9, 2100 Нови Сад, ел. пошта: predskolska.novisad@gmail.com

Телефон: +381 21 420 438, Факс: +381 21 527 547

 

 

Игре за развој фонолошке свести

Драги родитељи деце која на јесен полазе у школу,  
Немојте бринути да ли ће ваше дете бити спремно за читање и писање већ обезбедите да дете осети радост у читању и писању као и  природну потребу и заинтересованост за писани говор. 

У кућним условима то је могуће тако што ћете  дете укључите у разне свакодневне активности: читање занимљивих и смешних текстова, римовање писање и цртање порука најмилијима, прављење спискова за продавницу, прављење распореда и послова за све чланове породице, читање рецепта за колаче и јела, тражење одговора на дечја питања у књигама, препричавање прочитаних прича или одгледаних филмова, измишљање и бележење тих прича.....                                                                                           

Осим тога предлажемо вам и игре за подстицање предчитачких вештина а пре свега     ИГРЕ ЗА РАЗВОЈ ФОНОЛОШКЕ СВЕСТИ.  Фонолошка свест је знање о гласовима одн способност да се размишља и прича о гласовима. Развија се постепено и подразумева способност препознавања, издвајања и међусобног упоређивања гласова, растављања речи на гласове и повезивања изговорених гласова у реч одн. свест да се речи састоје из гласова.  Играјући се речима и гласовима,  као играчкама, помоћи ћете детету да се спреми за читање и писање.
УХВАТИ ГЛАС
Говорите  речи а дете пажљиво слуша и када чује задани глас у речи  ``ухвати ``  га.                                                                                                                                            Напр: 1.  „Кад чујеш глас   Ш   пљесни длановима.Пажљиво слушај:  шума,  сок, миш, шака, маст, машта, њушка, сируп, лист.... „                                                                                                                                                                                         2.   „Кад чујеш реч у којој је задани глас дигни руку, изговараћу имена играчака ( хране, животиња, возила.....)“.
КОЈА ЈЕ РЕЧ ДУЖА?
Говорите речи у почетку, кратке( 2-3 гласа) или дугачке ( дуже од 6 гласова). Упоређујте  речи, а не предмете које означавају те речи. Речи нису предмети.  
ТРАГАЧ
Трагајте за речима које имају задани глас на почетку речи.   За сваку нађену реч добија се бод / жетон.   Победник је онај играч који је пронашао највише речи. Могу се тражити и речи са заданим гласом на крају речи.
У ПРОДАВНИЦИ
Играјте се  замишљене продавнице.                                                                                                                    1. Будите продавац а дете купац који купује предмете чији називи почињу заданим гласом.  Може се куповати све што играчи пожеле. Напр: аутобус и ананас.                                                                   
2. Будите купац а дете је продавац.  Купац покушава купити разне предмете, а продавац сме продати само оне предмете чији назив почиње заданим гласом. Продавац мора бити пажљив јер га купац покушава преварити  тражећи нешто што садржи  акустички сличан глас. Када дете овлада овом игром, може се играти тако да се продају предмети у чијем називу је задани глас у било којој позицији.
ГДЕ ЈЕ ГЛАС?    
 На папиру нацртајте  правоугаоник 15х5 цм и поделите га на 3 дела. Узмите и једну фигурицу или жетон.  Одрасли изговара реч, а дете ставља фигурицу на место на којем чује задани глас у речи.  Напр: Стави фигурицу у квадрат у којем се налази глас Ш у речи: миш, шума, киша...)
ТАЈНА ШИФРА
 Реците детету да ћете се играти детектива и да ћете му говорити речи тајном шифром. Изговарајте речи глас по глас, с кратким паузама између сваког гласа. Дете пажљиво слуша и изговара целу реч. Почиње се кратким речима. Ова игра се може играти било где, чак и док чекате у реду у продавници....Напр: п_а_с;   н_о_с;   у_в_о;   ш_у_м_а.....
ПЉЕШЋИМО СЛОГОВЕ
Изговарајте  речи с различитим бројем слогова, а дете гласно понови сваку реч уз пљескање по слоговима или уз корачање.  За почетак  слогове треба говорити споро и с јасним одвајањем. Почните од двосложних речи, затим уводите тросложне ....
ТЕЛЕГРАФИСТ
 Кажите детету да ћете слати  телеграме, као некад, у различите градове.``Знаш ли како се шаљу телеграми? Телеграфиста откуца реч на специјалном уређају  а у другом граду примају откуцаје и  дешифрују  поруку.``                                                                                                                                            1.``Играћемо се тако да ћу ја изговарати поруку а ти је шаљи у други град откуцавањем ``  Почните двосложним речима, затим тросложним и дужим а  на крају пређите и на краће реченице. Напр: Мај-мун је гла-дан. До-не-си му ба-на-не.                                                                                                                                                 2. ``Ти ћеш бити телеграфиста који је примио поруку. Ја ћу откуцати реч а ти послушај и погоди која је то реч`` Ако дете изговори реч  са онолико слогова колико сте пута откуцали онда је успешно погодио реч. Ако више пута погреши  откуцаје треба поновити и помоћи детету тако што се изговори први слог
  Ваши логопеди Хајналка Јакшић и Марина Копривица

Више из ове категорије « Говорна гимнастика
manifestacije

Манифестације

Учешће деце на разним манифестацијама

Опширније...

Пријава